דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים, דקים 

מאת    [ 07/09/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2053 פעמים ]

פרקטים – דקים.

 

עץ תמיד היה חומר גלם פופולארי בתרבות האנושית, בכל תקופה ותקופה, ובכל תרבות על פני האדמה. גם במרוצת השנים, כשפתאום החלו להיכנס לעיצוב בבית כל מיני חומרי גלם חדשים (או חומרי גלם ותיקים שבעבר לא שימשו לעיצוב חיצוני, כמו בטון), המעמד של העץ אף פעם לא התעמעם, ונראה שהוא לא יתעמעם לעולם – הוא תמיד נשאר חלק מהקלאסיקה.

 

והיום יותר מתמיד, כך נדמה, בזכות האופנה העכשווית הדוגלת בחזרה לחומרים בסיסיים וטבעיים ביותר בעיצוב הבית. ומה חשוב יותר בעיצוב מאשר הרצפה? היא הלא מצויה בכל חדר ומכתיבה את הטון בבית, גם אם בהרבה מקרים אנו נוטים להעלים ממנה עין במחשבה על עיצוב. רצפת עץ – פרקטים בעגה המקצועית – תשנה כל זאת.

 

מפרקטים אי אפשר להתעלם. פרקטים מקנים לחדר תחושה לגמרי שונה מריצוף באבן בזכות השימוש בעץ. זאת מכיוון שבעץ המשמש לבניית פרקטים יש משהו חי יותר מאבן, נושם וחם. בשנים האחרונות פתאום מקדישים רבים, הן בעיצוב ביתי והן בעיצוב משרדי או מסחרי, תשומת לב רבה יותר לרצפה, ועל כן פונים לרכישת ולהתקנת פרקטים מעץ, לרענון מוחלט של מראה העיצוב והחלל. לצד האופנה של ריצוף פרקטים לבית ישנה גם אופנה של ריצוף דקים. ריצוף זה דומה לזה של פרקטים, אולם דקים הם גרסה חזקה ועמידה יותר של ריצוף בעץ – ומעט גסה יותר מבחינת מראה – שנועדה להתאים עבור חשיפה לאקלים חיצוני, כלומר, לשמש כריצוף אטרקטיבי המותקן מחוץ לבית או במרפסות.

 

המרפסות בהם מותקנים דקים הן לא בהכרח מרפסות בגינה של בית פרטי, אלא גם מרפסות בבנייני קומות, שהריצוף באמצעות דקים נותן להם תחושה הרבה יותר טבעית ומיוחדת מאשר עוד מרפסת אבן בנוף הבנוי. חשוב כמובן לבחור דקים מעץ איכותי במיוחד, וכן דקים שמקורם הוא בחברה טובה שדואגת להעביר את קורות העץ המיועדות לבניית דקים אלו תהליך של חיטוי, הספגה ומריחה בחומרים שהופכים את העץ לחזק ולאטום יותר. זאת מכיוון שעץ בגינה יכול לסבול מפגיעת חרקים או מהלחות באוויר, אם כי דקים איכותיים לא יפגעו מכל אלו.

 

פתרון טוב למי שרוצה פרקטים אך חושש מעץ או מעדיף פרקטים בעלות נמוכה יותר, הוא לרכוש פרקטים סינתטיים. פרקטים כאלו נראים לחלוטין כמו היו עשויים מעץ טבעי, אבל למעשה הם עשויים מחומר סינתטי דמוי עץ.

 

בדיוק כמו בחירה בבלטות לרצפה, גם כשבוחרים דקים או ריצוף פרקטים צריך לבחור גוון רצוי. היופי הוא שיש כיום סוגים רבים ושונים של עצים שמשמשים כחומרי גלם עבור דקים ופרקטים, וכל אחד נותן מראה אחר לגמרי. בנוסף, יש גם עיצובים שונים מבחינת אורך הקורות והעובי שלהם, ואפילו הגימור. כל האפשרויות הללו עוזרות למצוא את הריצוף שהכי אוהבים, מכיוון שיש מבחר יפה לבחירה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב